Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

Με αφορμή την «Διεθνή Μέρα Ακοής»

Στις 03/03, λάβαμε στα εταιρικά μας mail μία προκλητική διαφήμιση τύπου «προσφορών σουπερμάρκετ», με την οποία η ασφαλιστική εταιρεία που συνεργάζεται με τον όμιλο της Vodafone μας πληροφορεί για τη δυνατότητα πραγματοποίησης ελέγχου της ακοής μας σε «προνομιακή τιμή».

Το συγκεκριμένο κείμενο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως οι ανάγκες μας, τα αυτονόητα δικαιώματά μας μπορούν να γίνουν πεδίο κερδοφορίας του ενός ή του άλλου ομίλου στον τομέα της υγείας και της ασφάλισης. Και φυσικά η Vodafone επέτρεψε να φτάσει αυτό το mail σε εμάς καθώς και εκείνη μας βλέπει ως κόστος και θέλει να μας μετακυλήσει την ευθύνη που έχει για οποιαδήποτε επαγγελματική ασθένεια που εμφανίζουμε. Την ίδια στιγμή που τα μέτρα υγείας και ασφάλειας που εφαρμόζονται μέσα στην εταιρεία είναι ελλιπή, την ίδια στιγμή που τόσο καιρό υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα ψώρας στο κτήριο του Φαλήρου, η εργοδοσία πετά την «μπάλα στην εξέδρα» λες και είναι ατομική ευθύνη του εργαζόμενου η πρόληψη και η αντιμετώπιση.

Η υγεία μας, η ασφάλειά μας, η προστασία από τον επαγγελματικό κίνδυνο δεν είναι πεδίο κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων!

Γνωρίζουν πολύ καλά ότι στον όμιλο εργαζόμαστε εκατοντάδες τηλεφωνήτριες και τηλεφωνητές. Στα τηλεφωνικά κέντρα ως γνωστόν εμφανίζονται ως αποτέλεσμα της ίδιας της φύσης της εργασίας και των ελλιπών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας – με πιο πρόσφατο παράδειγμα την απαίτηση να χρησιμοποιούν πολλά άτομα το ίδιο ακουστικό – διάφορες επαγγελματικές ασθένειες. Ανάμεσά τους και τα προβλήματα ακοής (απώλεια ακουστικής οξύτητας, ίλιγγοι, ζαλάδες, υπερευαισθησία στην ακοή, πόνος). Αντί, λοιπόν, να έρθουν να πάρουν τα αναγκαία μέτρα προστασίας όλων των εργαζομένων, αντί να μας κάνουν δωρεάν εξετάσεις και να καλύψουν για τις περιπτώσεις που χρειάζεται θεραπεία έχουν το θράσος να μας ζητάνε και να πληρώσουμε χρήματα γι’ αυτό.

Απαιτούμε από την εργοδοσία να αποσύρει αυτό το mail και να αναλάβει το κόστος να γίνει η εξέταση στο σύνολο των εργαζομένων που είναι εκτεθειμένοι σε υψηλά επίπεδα θορύβου ακόμα και σε εκείνους που δεν καλύπτονται από ομαδικό ασφαλιστικό συμβόλαιο. Ο τεχνικός ασφαλείας να επισκεφθεί τα τηλεφωνικά κέντρα και να προτείνει τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν αμέσως ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος εμφάνισης προβλημάτων με την ακοή μας.
  • Κοινωνική ασφάλιση για όλους, Δημόσια Υποχρεωτική. Υγεία – Πρόνοια Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν.
  • Εφαρμογή της νομοθεσίας για την υγεία και την ασφάλεια και στην υλοποίηση της γραπτής εκτίμησης του επαγγελματικού κινδύνου.
  • Μέτρα υγείας και ασφάλειας μέσα στους χώρους που να ανταποκρίνονται στην φύση της κάθε εργασίας. Ατομικά ακουστικά για όλους τους εργαζόμενους. Μια φορά το εξάμηνο να πραγματοποιείται δωρεάν ακουόγραμμα με ευθύνη της εταιρείας στο σύνολο του προσωπικού. Εναλλαγή από το ακουστικό μετά τα 3 χρόνια παραμονής