Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Συνθήκες Υγιεινής & Ασφάλειας στον χώρο Εργασίας

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι στην 360 Connect,

Στις 27/3 έγινε συνάντηση με εκπρόσωπο της διοίκησης, τον τεχνικό ασφαλείας, επιστημονικό σύμβουλο της εταιρείας και τον γιατρό εργασίας για τα θέματα υγιεινής & ασφάλειας στον χώρο εργασίας. Οι επισημάνσεις από την πλευρά μας και οι απαντήσεις που δόθηκαν έχουν ως εξής :

1. Εργονομία των θέσεων εργασίας - Στον χώρο που λειτουργούν τα τμήματα TSR & Customer Care έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 10 ελαττωματικές καρέκλες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν κάποιο μικροατύχημα και οι οποίες αφαιρέθηκαν από την αίθουσα. Η διοίκηση έχει δεσμευτεί ότι ήδη έχουν παραγγείλει καινούριες για να αντικατασταθούν, αντίστοιχος έλεγχος πρέπει να γίνει και στις αίθουσες των Πωλήσεων - Retention.
2. Κλιματισμός - Τα μηχανήματα air-condition έχουν ρυθμιστεί σε θερμοκρασίες κατάλληλες ανάλογα με την εποχή με βάση μελέτη σύμφωνη στις προδιαγραφές που θέτει το Ινστιτούτο ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε, το βασικότερο ζήτημα όμως είναι να προγραμματίζεται συχνότερα η συντήρηση τους. Τελευταία φορά που έγινε καθαρισμός των φίλτρων ήταν στις 5/3  
3. Εξαερισμός - Το σύστημα που έχει εγκατασταθεί δεν μπορεί να τροποποιηθεί, οπότε από τεχνική άποψη δεν μπορούμε να έχουμε βελτίωση. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να προγραμματίσουμε πως θα αερίζονται οι αίθουσες καθημερινά, κάτι που χρειάζεται τη συνεργασία και των εργαζομένων. Ο συντηρητής του κτιρίου θα φροντίζει για να ανοίγουν τα παράθυρα τακτικά και αντίστοιχα πρέπει να γίνεται τις απογευματινές ώρες και τα Σ/Κ που απουσιάζει
4. Καθαριότητα στους κοινόχρηστους χώρους - Είναι γνωστό ότι στις κουζίνες και τις τουαλέτες ο όγκος των απορριμάτων ξεπερνά τις δυνατότητες των μέσων και του συνεργείου καθαρισμού (που οι άνθρωποι κάνουν ότι καλύτερο μπορούν). Προτείναμε να προστεθούν μεγαλύτεροι κάδοι επιπλέον σε κάθε ένα από αυτά τα σημεία και κάποιοι να είναι για ανακύκλωση πλαστικού λόγω των πολλών ποτηριών για το νερό που πετάμε. Η απάντηση είναι ότι θα υλοποιηθεί το αίτημα σύντομα, αναμένουμε.
5. Υγεία (ακουστικά) - Η πλειοψηφία των εργαζομένων εργάζεται στο τηλεφωνικό κέντρο και -όπως είναι φυσικό- εκτίθεται στους κινδύνους απώλειας μέρους της ακοής / ημικρανίας / πονοκεφάλου-ζαλάδας κλπ από την φύση της εργασίας. Ζητήσαμε να προγραμματιστεί ακουόγραμμα για όλους τους υπαλλήλους αλλά δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί, αφού η Βιοϊατρική δεν διαθέτει κινητή μονάδα-κλωβό διαμορφωμένο για την εξέταση ώστε να γίνει στο κτίριο της Πειραιώς. Εναλλακτικά, όποιος συνάδελφος αισθάνεται ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα να απευθύνεται άμεσα στον γιατρό για ακρόαση και θα πάρει παραπεμπτικό για να εξεταστεί κατάλληλα στα κέντρα αφού κλείσει ραντεβού μέσω Εθνικής Ασφαλιστικής.


Καταλήγωντας, το πιο ουσιαστικό είναι να δημιουργήσουμε εμείς οι εργαζόμενοι μία Επιτροπή Υγιεινής & Ασφάλειας της Εργασίας για να χειρίζεται τα θέματα αυτά σε μόνιμη βάση και να προτείνει άμεσα στην διοίκηση λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες του αντικειμένου εργασίας μας. Σε προηγούμενη Γενική Συνέλευση του επιχειρησιακού Σωματείου έχουν ήδη βρεθεί 4 συνάδελφοι να αναλάβουν τον ρόλο αυτό, αλλά θέλουμε να συμφωνήσει και το μεγαλύτερο μέρος των υπαλλήλων στην επιλογή. Οποιοσδήποτε θέλει να συμμετέχει και να βοηθήσει να μας το αναφέρει τις επόμενες μέρες για να συμπεριληφθεί στην ομάδα αυτή - θα υπάρξει και ψηφοφορία μέσω κάλπης για την επικύρωση.